Avtal om köp
MittZoo.se ingår endast i avtal med personer som har fyllt 18 år.
Genom att klicka på slutför köp så godkänner du våra köpvillkor. Väljer att betala med Qliro faktura, godkänner du Qliros villkor genom att fylla i dina uppgifter.
När en order är lagd genereras en orderbekräftelse till den angivna mailadressen av MittZoo.se’s databas. Detta sker automatiskt och utan manuell översyn. Detta är ditt kvitto. Tänk på att spara orderbekräftelsen som innehåller ditt ordernummer ifall du behöver kontakta vår kundtjänst.
MittZoo.se förbehåller sig rätten att rätta till eventuella felaktigheter i pris pga. uppenbart skrivfel, leveranstid etc. i efterhand när din beställning hanteras manuellt av vår personal.
MittZoo.se förbehåller sig rätten att göra ändringar i våra villkor när som helst, alla ändringar som görs i villkoren kommer att synas under våra köpvillkor. Ändringen börjar gälla när du har accepterat våra köpvillkor genom att lägga en ny order. MittZoo.se rekommenderar att du håller dig uppdaterad med våra köpvillkor regelbundet för att se om det har skett några nya ändringar.
Företagsinformation
Innehållet i MittZoo.se webbutik tillhandahålls, uppdateras och hanteras av följande företag:
Andri Group AB
Lövsångaregatan 2
254 50 Helsingborg
Sverige
E-postadress: info@mittzoo.se
Organisationsnummer: 559176-6182
EU VAT: SE559176618201
Godkänd för F-skatt
Betalning och priser
Alla priser är dagsaktuella och kan komma att ändras i framtiden utan förvarning. Individuellt och aktuellt totalpris för din beställning summeras i kassan, inklusive eventuella avgifter för frakt och betalning, samt moms.
Alla priser är i svenska kronor (SEK) inklusive svensk moms (VAT).
Du har möjlighet att välja det betalningsalternativ som passar dig:
QLIRO
Qliro gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Du har möjlighet att välja det betalningsalternativ som passar dig. Faktura är förvalt som betalningsalternativ men du kan givetvis fritt välja något av de andra alternativen som finns tillgängliga. Genom att ange eller efterfråga information i kassan godkänner du våra användarvillkor och behandling av dina personuppgifter.
QLIRO FAKTURA
Fakturan ska betalas inom 14 dagar från fakturadatum. Fakturan skickas via e-post till den mejladress du anger vid köpet.
Vid försenad betalning skickas en påminnelse till dig och det utgår en förseningsavgift om 60 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Vid ytterligare försening tillkommer en lagstadgad inkassoavgift.
Vid fakturaköp förbehåller vi oss rätten att göra en kreditupplysning genom Qliro AB. Insamling och behandling av dina personuppgifter samt kreditupplysning är nödvändig för att vi ska kunna behandla ditt önskemål om 14 dagars kredit.
QLIRO FÖRETAGSFAKTURA
Betalningstid för faktura är 30 dagar från att ordern skickats från butiken. Fakturan skickas via epost eller brev när ordern skickas. Det är du som kredittagare som ansvarar för att betalningen inkommer inom angiven tidsram enligt de villkor du godkänt vid val av betalningsalternativ ”faktura”.
Vid utebliven betalning från näringsidkare/juridisk person debiteras förseningsersättning i enlighet med lag (1981:739) om ersättning för inkassokostnader m.m., samt dröjsmålsränta enligt vid var tid gällande referensränta med ett tillägg om 24,00%.
För mer information om Qliros villkor klicka här.
QLIRO ”KÖP NU, BETALA SENARE”
Köp nu – Betala Senare
Ränta 0 %
Uppläggningsavgift 19 kr.
Inga ytterligare avgifter tillkommer.
Fakturan skickas med e-post i mitten av kampanjmånaden.
Vid försenad betalning skickas en påminnelse till dig och det utgår en förseningsavgift om 135 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta.
Vid ytterligare försening tillkommer en lagstadgad inkassoavgift.
Vid köpet förbehåller vi oss rätten att göra en kreditupplysning genom Qliro AB. Insamling och behandling av dina personuppgifter samt kreditupplysning är nödvändig för att vi ska kunna behandla ditt önskemål om kreditköp.
Fullständiga villkor: Qliros fullständiga kampanjvillkor hittar du här.
Se också Standardiserad Europeisk Konsumentkreditinformation.
QLIRO KONTO & DELBETALNING
När du väljer delbetalning får du genast besked om din ansökan har beviljats och vi kan hantera ditt köp omgående.
Skulle din ansökan inte bli beviljad kan du gå tillbaka och välja ett alternativt betalningssätt.
Du kan ha ett eller flera pågående delbetalningsköp och Qliro sammanställer dem på en månadsfaktura som skickas till dig via e-post i mitten av varje månad.
Du kan när som helst under delbetalningstiden betala hela din kvarvarande skuld.
Vid försenad betalning skickas en påminnelse till dig och det utgår en förseningsavgift om 135 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Vid ytterligare försening tillkommer en lagstadgad inkassoavgift.
Vid köpet förbehåller vi oss rätten att göra en kreditupplysning genom Qliro AB. Insamling och behandling av dina personuppgifter samt kreditupplysning är nödvändig för att vi ska kunna behandla ditt önskemål om kreditköp.
Fullständiga villkor: Qliros fullständiga villkor för konto och delbetalning hittar du här.
Se också Standardiserad Europeisk Konsumentkreditinformation.
KORTBETALNING
Kortbetalningar sker i system som uppfyller krav enligt säkerhetsstandarden PCI-DSS.
För information om din betalning kontakta Qliro via kontaktuppgifterna på https://www.qliro.com/
Du kan välja att betala hela ordervärdet med betal- eller kreditkort. Vi accepterar för närvarande VISA, Mastercard och Amex. Kreditkortsbetalning hanteras av vår betalningspartner Qliro för att garantera snabb och säker betalning.
För ökad säkerhet använder vi 3D-Secure som är en global säkerhetsstandard framtagen av VISA, Mastercard och American Express för betalningar över Internet.
Så här går det till:
- Välj Kreditkort som betalningsmetod i kassan. Du länkas nu till Qliros säkra betalningsserver.
- Välj typ av kreditkort, ange kortnummer, giltighetsdatum, kortets säkerhetskod (CVV) samt namn på kortinnehavaren. Vänligen observera att vid användande av e-kort bör du ange minst två månaders giltighetstid.
- En kontroll genomförs så kortuppgifterna stämmer samt att det finns täckning för köpet.
- Köpsumman reserveras först på ditt konto.
- Det reserverade beloppet förs över till ”Butik” när varorna skickas från lagret.
DIREKTBANKSBETALNING MED TRUSTLY
Handla och betala direkt från ditt bankkonto.
Så här går det till:
- Välj Trustly som betalalternativ i kassan.
- Ange vilken bank du använder dig utav och identifiera dig sedan med bank-id eller säkerhetskod över en säker och krypterad anslutning.
- Välj sedan vilket konto du vill betala från (t.ex. sparkonto eller lönekonto) och bekräfta köpet.
- Köpesumman dras direkt från det angivna kontot och en orderbekräftelse skickas ut.
Villkor för betalning anges även i kassan under respektive betalningsalternativ.
Leveranser
Villkor och kostnader för leverans anges alltid i kassan för varje leveransmetod.
Leverans inom Sverige: Vi erbjuder gratis frakt på beställningar över 599 kr till fraktbolagets ombud eller BudBee box (förutsatt att leveransens storlek och vikt möjliggör detta leveranssätt) eller hemleverans med BudBee (om möjligt). Om beställningen ligger under 599 kr läggs en fraktavgift på 99 kr. Vissa produkter omfattas inte av fri frakt. Till exempel: de produkter där det finns en fraktavgift. Frakttillägg läggs till när produkten är skrymmande eller mycket tung (t.ex. biligt kattsand Cattia 10L eller skrymmande hö).
Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post eller sms. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi kommer att göra allt vi kan för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen, exempelvis då vår leverantör eller speditör inte kan fullfölja deras åtagande till oss. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.
Har du portkod så måste du ange den i kassan så att fraktbolaget kommer åt din dörr, annars tas paketet i retur till oss.
Du som kund ska kontrollera din vara/varor när du tar emot din leverans för att kontrollera denna är riktig och felfri. Kontrollera att varan stämmer, att den inte är skadad. Vid reklamation skall kund kontakta vår kundtjänst via e-post kund@mittzoo.se . Uppge ordernummer och orsak till reklamationen samt bilder så återkommer vi till dig inom kort med anvisningar hur vi hanterar ditt ärende. Det är vid alla typer av returer ytterst viktigt att produkten förpackas i originalförpackning på ett sådant sätt att den ej riskerar att skadas.
Leveranstid
Förutsatt att alla varor du beställt finns i lager skickar vi din order inom 1-4 arbetsdagar (1-2 vardagar tillkommer för kunder med lantbrevbärare). Skulle något vara tillfälligt slut så skickar vi ditt paket så fort varan finns åter i lager.
Vid röda dagar samt helgdagar kan leveranstiden bli fördröjd pga. högt tryck hos fraktbolagen.
Vid adressändring, namnändring eller annan ändring på order som redan är skickad tillkommer en avgift om 250 kr.
Vid leveransproblem vänligen kontakta det fraktbolag som du har valt när du har lagt din order.
Budbee: https://budbee.com/se/kundtjanst/
Postnord: 0771- 333 310
DHL: 0771-345 345
Leverans till ombud
Observera att ditt paket kommer ligga kvar hos ombudet i 7 dagar sedan kommer det att gå i retur till oss. Viktigt att tänka på: vi kommer då ta ut en avgift på 250 kr för outlöst paket.
Leverans utan kvittens
Väljer du frakt alternativ utan kvittens (till exempel PostNord Varubrev, Budbee Hemleverans eller DHL Pallet) godkänner med detta fraktalternativ att du inte kvitterar leveransen. Kvittensen anses ha lämnats när chauffören lämnat paketet.
Returer
Vi följer distansavtalslagen och därmed har du rätt att returnera beställda varor utan att ange någon anledning. Du ångrar ditt köp genom att inom 14 dagar från att du mottagit din beställning (eller större del av) meddela oss. Artikeln ska returneras väl emballerad, i fint skick och i originalkartong.
Returer sker på din egen bekostnad utom om artikeln är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vänligen kontakta oss via email för detaljer.
Om du som kund har hanterat artikeln i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion och detta lett till att artikeln som returneras är mindre värd, har vi rätt att dra av en summa motsvarande artikelns värdeminskning på det belopp som ska återbetalas. Värdeminskningen bedöms från fall till fall.
Returer skickas till:
Andri Group AB
Lövsångaregatan 2
254 50 Helsingborg
Återbetalning
Om du nyttjar din ångerrätt betalar vi tillbaka vad du har betalat för artikeln snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot artikeln. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka artikeln.
Läs mer om distansavtalslagen hos Konsumentverket: http://www.konsumentverket.se/
Reklamationer
I Sverige har kunder 3 års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen, garantin täcker endast ursprungliga fabrikationsfel alltså fel som tillkommit under produktionen av produkten.
Du som kund ska kontakta vår kundservice om du har fått en defekt vara så fort som möjligt efter att felet upptäckts, en reklamation som görs inom två månader räknas inom skälig tid.
Vid reklamation skall kund kontakta vår kundtjänst via e-post kund@mittzoo.se. Uppge ordernummer och orsak till reklamationen samt bilder så återkommer vi till dig inom kort med anvisningar hur vi hanterar ditt ärende. Det är vid alla typer av returer ytterst viktigt att produkten förpackas i originalförpackning på ett sådant sätt att den ej riskerar att skadas.
Tänk på att ha orderrummet samt namn tillgängligt när du kontaktar vår kundservice, beskriv felet så utförligt som möjligt på produkten. Därefter skickar vi dig en retursedel. Vi står för fraktkostnaderna. Efter det att vi mottagit reklamationen kommer vi kontakta dig.
Fabrikationsfel skall konstateras av MittZoo.se eller vår underleverantör av produkten, varpå du erhåller fri reparation alternativt ny produkt eller pengarna tillbaka. Reklamationen gäller inte då vi inte kan hitta något fel på produkten eller då kunden har orsakat skadan själv så som normalt slitage och handhavandefel.
Villkor för köp av veterinärfoder
Vid köpning veterinärmat måste du (djurägaren) uppfylla följande villkor innan köpet av foder genomförs:
– Att djuret har genomgått veterinärundersökning samt att djurägaren blivit rekommenderad det aktuella fodret av veterinär
– Att det under den tid djuret äter fodret krävs veterinärbesök var sjätte månad
– Att det under den tid djuret äter fodret måste djurägaren omgående uppsöka veterinär om djurets hälsotillstånd försämras.
Vid beställning har du möjlighet till rådgivning av veterinär eller utbildad personal. Kontakta oss via e-post, WhatsApp, SMS eller kontaktformulär.
Cookies
Den här webbplatsen använder cookies. Genom att fortsätta använda den här webbplatsen godkänner du deras användning. Om du vill veta mer, se: Om cookies
Integritetspolicy
När du lägger din beställning hos oss behöver du uppge vissa personuppgifter. I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt personuppgiftslagen (PUL) rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post: privacy@mittzoo.se.